Internauci czytają coraz więcej książek

Od stycznia do końca września 2016 roku w mediach społecznościowych pojawiło się 58 tys. deklaracji o trwających, planowanych lub przeczytanych książkach. To ponad dwa razy więcej niż w tym samym okresie 2014 roku – wynika z badań IMM. Przyczynia się to do promocji czytelnictwa. Publikacje internautów mogły zostać wyświetlone przez innych potencjalnych czytelników 44 mln razy. Najchętniej czytamy w domu, częściej w łóżku niż w fotelu, a niezbędnym dodatkiem do lektury jest kawa.

 Z najnowszego badania IMM wynika, że w ciągu dwóch ostatnich lat deklaracje czytelnictwa w mediach społecznościowych wzrosły aż dwukrotnie. Takich publikacji od stycznia do września 2016 roku było 58 tys. – mówi agencji Newseria Biznes Monika Tomsia, PR manager w IMM.

Z danych IMM wynika, że w 2014 roku od stycznia do września pojawiło się 25 tys. deklaracji czytelnictwa. W tym samym okresie 2015 roku było ich 49 tys.

Użytkownicy social mediów nie tylko coraz częściej deklarują, że czytają, lecz także przyczyniają się do promocji czytelnictwa, docierając coraz szerzej ze swoim literackim komunikatem.

 Wszystkie publikacje, które ukazały się w tym roku, mogły zostać wyświetlone aż 44 mln razy przez potencjalnych czytelników, co jest szczególnie istotne ze względu na ideę szerzenia czytelnictwa w Polsce. Co istotne, wszystkie publikacje spotykają się z pozytywnymi reakcjami innych internautów wyrażanymi przede wszystkim przez polubienia, które stanowiły 60 proc. wszystkich interakcji – podkreśla ekspertka IMM.

Nie ma złej pory na czytanie książek, jednak internauci najchętniej zajmują się ulubioną lekturą o poranku (5,5 tys. wzmianek) i wieczorem (5,3 tys.). Nieco mniej jest nocnych marków, którzy pochwalili się w social mediach, że czytają w nocy (2,6 tys. wzmianek). Najmniej okazji do czytania pojawia się po południu (500 informacji).

 Najchętniej czytamy w domowym zaciszu. Słowo „dom” pojawiło się w 60 proc. wszystkich publikacji związanych z najdogodniejszą lokalizacją na oddanie się lekturze – wskazuje Monika Tomsia.

Książka kojarzy się internautom z wypoczynkiem. Może właśnie dlatego to łóżko (2,7 tys. wzmianek) jest wskazywane jako najwygodniejsze miejsce do czytania. Nieco rzadziej czytelnicy zasiadają w fotelu (1 tys. wzmianek) i na kanapie (800 informacji), a amatorzy relaksującej kąpieli z książką opisali swoje zwyczaje ok. 500 razy.

– Na drugim miejscu wśród dogodnych lokalizacji do czytania, z 30-proc. udziałem, znalazły się środki transportu jak metro, pociąg, tramwaj, na kolejnych pozycjach kawiarnie i parki – wymienia przedstawicielka IMM.

Kawiarnia i park mają tylko po 5 proc. udziału, ale sama kawa pojawiała się we wpisach social mediowych znacznie częściej (2,8 tys. razy) jako niezbędny dodatek do książki. Takie połączenie wpisuje się w strategię marketingową wielu kawiarni połączonych z księgarnią lub czytelnią.

 Informacje, które można znaleźć w social mediach na temat czytelników, mogą być bardzo przydatne wydawcom do planowania ich komunikacji względem czytelników, aby jak najlepiej dostosować swoją ofertę do potrzeb potencjalnych klientów – podkreśla Tomsia.

Wytrwali czytelnicy ulubioną lekturę zabierają ze sobą na wyjazdy w góry czy nad wodę. Obie lokalizacje zostały wspomniane po 1,3 tys. razy.

 Literaturze towarzyszą też dwie inne sztuki – film i muzyka. Film najczęściej pojawia się w kontekście ekranizacji książki i oceny ze strony internautów, czy to lepsza wersja od oryginału. Muzyka z kolei pojawia się bardziej w formie akompaniamentu do książki – podkreśla Monika Tomsia.

Previous Młodzi kierowcy spowodowali w ubiegłym roku ponad 5,5 tys. wypadków
Next Od września 2017 r. szkoły mają mieć możliwość wyboru podręcznika

Może to Ci się spodoba

103. rocznica wybuchu Powstania Wielkopolskiego

Obchodzimy dzisiaj 103. rocznicę wybuchu Powstania Wielkopolskiego, zwycięskiego zrywu tak ważnego dla regionu i ówczesnej Rzeczpospolitej. W tym roku jednak, po raz pierwszy, będziemy świętować w sposób szczególny, gdyż dzięki staraniom i wnioskom Wielkopolan,

Zapraszamy na koncerty i pikniki na stadionie powiatowym w Pile

Już 14 sierpnia Rodzinny Piknik Wojskowy, 22 sierpnia Piknik Szybowcowy i na początku września koncert Strachy Na Lachy. To wszystko dla mieszkańców już niedługo na Stadionie Powiatowym przy Okrzei w

Jutro Orszak Trzech Króli. Zapraszamy

Jutro (czwartek 6 stycznia), o godzinie 15.00 ulicami Piły, przejdzie Orszak Trzech Króli. Trasa będzie wiodła z placu Staszica, ulicami Konopnickiej i 11 Listopada, przez plac Konstytucji 3 Maja i ulicę 14 Lutego, na plac

„Jak to działa?” – wystawa w Pilskim Muzeum Wojskowym

– Organizujemy nową wystawę w Pilskim Muzeum Wojskowym. Dodamy do tego trochę fizyki, szczyptę magii i będzie super. W przyszłości może to być kolejna atrakcja przyciągająca do naszego muzeum zwiedzających – mówi Przemysław

82. rocznica Agresji ZSRR na Polskę

17 września 1939 roku, Armia Czerwona wkroczyła na teren Polski. Związek Radziecki złamał tym samym polsko-sowiecki pakt o nieagresji. Ta napaść przyniosła Polakom represje, kolejne wywózki i mord w Katyniu.

100 lat i tort urodzinowy dla zespołu Kombi

100 lat dla zespołu Kombi odśpiewała publiczność podczas koncertu na Stadionie Powiatowym przy Okrzei w Pile, który odbył się w sobotę, 21 sierpnia. Kombi obchodzi w tym  roku 45-lecie działalności.

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź